22 maj 2008

Ulrika 26!

Nu skriver jag för att berätta om min födelsedag samtidigt som jag äter upp resterna av tårtan till frukost...! Bakom mig hänger en fin bild som min fina vän fredrik gjort av mig i min guldjacka!

Kl 10 på morgonen vaknade jag av att klar sång utanför min dörr. Med sömndruckna ögon släpade jag mig upp o möttes av nallepuh cupcakes med isatta färggranna ljus.



Vilken trevlig start! VI gjorde kaffe o jag öppnade presenter, både hemmifrån som kommit på posten o paket från Maja o Pernilla! Vi tog en lång frukost, Maja fick dock lov att rusha iväg till skolan, o efter lite plugg gick jag o pernilla tunnelbanan o begav oss iväg till "the Mall" utanför Sendai. (Nej, det är inget skämt, det heter faktiskt så) I the Mall version 2 (ja, det heter så med) gick vi på bio. M o P har varit där förut men för mig är det premiär. Var helt omöjligt att beställa popcorn som bara var salta, så vi köpte ostpopcorn istället. Var väl rätt okej det med!

Filmen följdes av en tur i underklädesaffärerna på stan, o jag upptäckte till min stora glädje att i japan är jag en 75D! Ha! älskar japan. För pernilla däremot blev det ingen shopping då det envisa butiksbiträdet ville trycka på henne ett par minitrosor också. Japaner... Vi blev uppmötta av Maja o jag fick även en personlig födelsedagshälsning av Jacobo via telefon!



Pizza stod på schemat, o en pizzza o en flaska rödvin senare åkte vi smått mosiga hem till International House. Pernilla som man kan lita på i alla lägen hade inte bara snott ihop EN tårta utan även TVÅ!



Två svenskar vi känner här, Olle o Roger kom förbi o hjälpt oss äta upp dem.



Det hade blivit sent o efter en trevlig dag skiljdes vi åt. Då hände något mycket oväntat! Min vän Jonas ringde från Sverige på min mobil! Var så roligt men konstigt att höra en bekant röst så i telefon. Jag blev halvt stum o visste itne rikgit vad jag skulle säga! (Händer inte ofta...) Jättekul iaf.

Helgens plan är att fortsätta firandet i Tokyo med Reene. Planen är nu att på fredag gå till Womb, (klubben som tjejen i filmen "Babel" går till) o sen att gå på Tokyo Disneyland! Då jag aldrig varit på något Disneyland så ska detta bli jättekul! Kanske får det mig även att inet känna mig svingammal o för en dag få låtsas att jag är 13 igen...?

Ytterligare ett tack till alla som förgyllt min dag!

Kramar från
Ulrika 26!

Inga kommentarer: